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NFT 최대 거래소 오픈씨(OpenSea)는 Blur에 손실된 NFT 사용자 기반을 확보하기 위해 0% 수수료를 구현.

BTC666 2023. 3. 1.
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NFT 최대 거래소 오픈씨(OpenSea)는 Blur에 손실된 NFT 사용자 기반을 확보하기 위해 0% 수수료를 구현합니다.

NFT 시장인 Blur는 고객이 NFT 투자에 대한 더 높은 수익을 기대하며 자신에게 유리한 거래 환경을 모색함에 따라 일일 ETH 거래량에서 OpenSea를 앞질렀습니다.

 

오픈씨-로고
오픈씨-로고


오픈씨, NFT 사용자 기반을 확보하기 위해 0% 수수료

경쟁 마켓플레이스가 이전에 지배적이었던 사용자 기반을 계속 고갈시키면서 주요 NFT(Nonfungable Token) 마켓플레이스 OpenSea는 낮은 플랫폼 수수료와 높은 크리에이터 수익을 중심으로 한 대규모 구조조정을 발표했습니다.

 

난센 데이터에 따르면, 2월 18일, NFT 마켓플레이스 블러는 일일 이더리움 거래량에서 OpenSea 1위를 차지했는데, 이는 NFT 투자에 대한 더 높은 수익을 기대하며 자신에게 유리한 거래 무대를 찾는 소비자들 때문입니다.

 

그 결과, OpenSea는 마이그레이션 하는 고객을 회수하기 위해 세 가지 큰 개선을 했습니다.

 

이 이니셔티브에는 짧은 시간 동안 0% 비용, 선택적 창작자 수익의 도입, 다른 운영자의 관대함 등이 포함됩니다. OpenSea는 "크리에이터 수익을 완전히 강제하지 않는 NFT 마켓플레이스"에 사용자를 빼앗기고 있으며, 새로운 정책은 공간에서 우위를 되찾기 위한 시도라고 고백했습니다.

 

"(필터링된 컬렉션에서도) 제작자 수익을 롤백하기로 한 Blur의 결정과 제작자들이 Blur 또는 OpenSea의 유동성 사이에서 하도록 강요하는 잘못된 선택을 포함한 최근 사건들은 우리의 시도가 효과가 없다는 것을 증명합니다."

 

OpenSea는 모든 컬렉션에서 창작자 수익을 보호하는 동시에 창작자가 작품 판매로부터 현금을 확보할 수 있도록 지원하기 위해 설계된 기능인 Operator Filter에 대한 지원을 거듭 강조했다고 생각합니다. 그러나 이 필터는 정책이 유사한 시장에 대한 추천을 적극적으로 차단했습니다.

 

블러(BLUR)가 일일 거래량에서 우위를 점한 것은 플랫폼과 오픈씨 사이의 로열티 지불 대안의 차이를 강조하는 새로운 로열티 정책 때문일 수 있습니다.

 

"OpenSea의 현재 로열티 정책은 컬렉션이 모든 곳에서 로열티를 벌 수 없도록 합니다. 그들은 이에 대해 다양한 이유를 들었지만(FAQ 참조), 최종 결과는 크리에이터가 한 번에 하나의 플랫폼에서만 로열티를 버는 것으로 제한된다는 것입니다."

 

 

두 시장 사이의 로열티 전쟁 동안, 공동체 사람들은 산업 경쟁의 필요성을 강조했습니다. 만약 제로 수익 시장이 아니었다면, 오픈 씨와 같은 더 큰 회사들은 불가피하게 가격 구조를 증가시킬 것이고, 이것은 생산자들과 수집가들에게 피해를 줄 것입니다.

 

게다가, OpenSea는 지역사회와 조직에 가장 적합한 것이 무엇인지 결정하기 위해 접근 방식을 계속 테스트할 계획입니다. 커뮤니티 구성원들은 OpenSea가 손실된 고객을 성공적으로 회수할 경우 향후 플랫폼 비용이 증가할 것으로 예상합니다. 이는 경쟁이 덜한 지역에서 흔히 볼 수 있는 약탈적 접근 방식입니다.

 

NFT와 웹 3을 생산자의 수익원으로 사용하는 것을 선호하는 모한 때문에 유튜브가 새로운 CEO 닐 모한을 선택한 것은 암호화폐 커뮤니티의 승리로 간주되었습니다.

 

코인텔레그래프에 따르면, Mohan은 YouTube의 최고 제품 책임자로 재직하던 2022년 2월 메타버스 기반 콘텐츠 경험 및 NFT를 통한 콘텐츠 토큰화와 같은 기능을 통합하는 잠정적인 계획을 밝혔습니다.


원문 기사 내용.

 

해외  코인 이슈, 뉴스, 소식 기사를 인용하다 보니 번역이 다소 어색할 수 있는 점 양해 부탁드립니다. 

아래 원문 기사 내용을 함께 올려드리니 참고하시길 바랍니다.

Blur, an NFT marketplace, has eclipsed OpenSea in daily ETH trading volume as customers seek a trading environment that works in their favor, anticipating higher returns on their NFT investments.

As competing marketplaces continue to deplete its previously dominating user base, major nonfungible token (NFT) marketplace OpenSea announced a huge restructuring centered on lower platform fees and higher creator earnings.

According to Nansen data, on February 18, NFT marketplace Blur topped OpenSea in daily Ethereum trading volume, as consumers looking for a trading arena that works in their favor, anticipating higher returns on their NFT investments. As a consequence, OpenSea made three big improvements in order to reclaim its migrating clients.

The initiatives include a 0% cost for a brief time, the introduction of optional creator revenue, and other operators' leniency. OpenSea confessed that it was losing users to other "NFT marketplaces that do not completely enforce creator earnings, " and that the new policies are an attempt to reclaim its supremacy in the space, adding: “Recent events – including Blur’s decision to roll back creator earnings (even on filtered collections) and the false choice they’re forcing creators to make between liquidity on Blur or OpenSea – prove that our attempts are not working.”

OpenSea thinks it has defended creator revenues across all collections while reiterating its support for Operator Filter – a feature designed to assist creators in securing cash from the selling of their work. However, this filter actively blocked recommendations for marketplaces with similar policies.

Blur's dominance in daily trading volume can be attributable to its new royalty policy, which highlights distinctions in royalty payment alternatives between its platform and OpenSea.

It said: “OpenSea’s current royalty policy prevents collections from being able to earn royalties everywhere. They have cited various reasons for this (see FAQ), but the end result is that creators are limited to earning royalties on only one platform at a time.

” During the royalty war between the two markets, community people emphasized the necessity of industrial competition. If it weren't for zero-revenue marketplaces, larger companies like OpenSea would inevitably increase price structures, which would harm producers and collectors.

Furthermore, OpenSea intends to continue testing the approach in order to determine what works best for the community and the organization.

Community members anticipate that if OpenSea successfully recoups its lost clients, it would likely raise its platform costs in the future – a predatory approach common in areas with less competition. Because of Mohan's preference for using NFTs and Web3 as revenue streams for producers, YouTube's selection of new CEO Neal Mohan was viewed as a triumph for the crypto community. According to Cointelegraph, Mohan revealed tentative plans in February 2022, while serving as YouTube's chief product officer, to integrate features such as Metaverse-based content experiences and content tokenization via NFTs.

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